31 Ekim 2008 Cuma

The Cure - 4:13 Dream

Robert Smith, kaydettikleri otuzüç şarkıyı başta double albüm olarak yayınlamayı düşünmüş. Daha sonra bundan vazgeçip ağırlıklı olarak pozitif şarkıların bulunduğu 4:13 Dream'i piyasaya sürmeye karar vermiş.

4:13 Dream, The Cure'un 13.stüdyo albümü olduğu için, dört aydır her ayın onüçünde yeni bir şarkı yayınlanarak dinleyicilere tanıtıldı. Albüm ise 28 ekimde raflarda yerini aldı. Çıktığı günden bu yana dinliyorum. Beğendiğim şarkıları aşağıda sizler için inceledim.

  • Underneath The Stars'la açılan albüm içinde barındırdığı neşeli havayı biraz da olsa erteliyor. Bu parçanın içindeki atmosferi yakalamak ve dinledikçe farkedilen tınıların keyfini çıkarmanız için şarkıya zaman tanımanızı öneririm.
  • The Only One, daha ilk dinleyişte sizi kıskıvrak ele geçiriyor. Dinlerken elinizde olmadan R.Smith'in "Oh I love Oh I love Oh I love" nidalarına eşlik ediyorsunuz.
  • Freakshow için tam bir The Cure klasiği diyebiliriz. Keyifli ve dinamik bir düzenlemesi var.
  • The Real Snow White , "You've got what I want," gibi çok güzel sözlerle açılıyor. Yükselip düşen akıcı bir ritmi var.
  • The Hungry Ghost, açılış riffiyle dinleyiciyi yakalıyor ve baştan sona kendini dinletiyor.Radyolarda sıkça çalınacağını umuyorum.
  • The Perfect Boy'da R.Smith, iki sevgilinin birlikteliklerine dair duygularını, onların ağzından öyküleştirerek anlatıyor.
  • 'Sleep When I Am Dead' ilk olarak 1985 yılında kaydedilmiş . TheCure'un seksenlerdeki havasını bugüne taşıdığından albüm içinde önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum.

4:13 Dream'in kapak çizimi daha önce Wish ve Disintegration albümlerinin de kapaklarını çizen grup elemanlarından Porl Thompson'a ait.

Robert Smith güzel şarkı sözleri yazmaktaki becerisini bu albümde de sürdürüyor. Yazdığı sözler kırılgan sesiyle anlam bulup grubun kendine has müzikal diliyle zenginleşiyor.

TheCure'u yeni dinlemeye başlayacak olanlar için 4:13 Dream iyi bir başlangıç olmayabilir. İçerdiği deneysel şarkılara kulak dolgunluğu olmayan bir dinleyici albümü başta yadırgayacaktır. Yine de 4:13 Dream'in, The Cure dinleyicilerinin beğeneceği bir bütünlüğe sahip olduğunu düşünüyorum.


1. Underneath The Stars
2. The Only One
3. The Reasons Why
4. Freakshow
5. Sirensong
6. The Real Snow White
7. The Hungry Ghost
8. Switch
9. The Perfect Boy
10. This. Here And Now. With You
11. Sleep When I'm Dead
12. The Scream
13. It's Over
şarkı sözlerinin tamamı için buraya tıklayın

http://www.myspace.com/thecure

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Dönem dönem belirli grupları yoğun bir şekilde dinleyip , bunu takip eden 3-5 ay o müziği duymak istemediğim çok olmuştur . Bu anlamda iyi bir dinleyici olduğum söylenemez ise de The Cure söz konusu olduğunda durum çok farklı . Her daim müziğini sever , takip ederim ve çok fazla ara vermeden müziğiyle ruhumu beslerim .

Yeni albumu tanıtımın tam anlamıyla kusursuz bana göre . İlk dinlediğimde , soundları çokta farklı gelmediğinden dolayı sevdim ama işte şu şarkı müthiş olmuş da demedim . Ta ki iki üç kez albumu dinleyene kadar , dinledikçe daha çok benimsedim . Özellikle the perfect boy =)) ( sayende )

Yeni tanıtımlarını dörtgözle bekliyorum...Ve bu güzel yazılarını daha geniş bi kitleye ulaşabileceğin gazete , dergi vb gibi yayınlarda görmek dileğiyle...